تعریف ۸۱ پروژه زودبازده برای محلات منطقه ۷ شهرداری مشهدمقدس اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ مطالبات کارکنان و پیمانکاران شهرداری مشهد باید پرداخت شود| هفت‌ساله‌شدن شورای ششم مطالبه عمومی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد + فیلم کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) گلایه شهروندان از سرریز آلودگی‌ قصابی‌ها به پیاده رو خیابان آیت الله عبادی مشهد شهرداری بانی پویش‌های فرهنگی | نگاهی به عملکرد موفق پویش «نذر من» در مشهد افزایش مازوت سوزی با کاهش گاز تحویلی به نیروگاه توس مشهد برگزاری کارگاه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» با موضوع اربعین در مشهد امامی‌راد: طرقبه‌شاندیز دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهد | گسترش مشهد به سمت طرقبه‌شاندیز معضلات فراوانی درپی دارد اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد
سرخط خبرها

حمل ونقل، اساسی‌ترین اولویت مدیریت شهری مشهد است

  • کد خبر: ۹۵۲۳۷
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
حمل ونقل، اساسی‌ترین اولویت مدیریت شهری مشهد است
شهردار مشهد گفت: حمل ونقل، اساسی‌ترین اولویت دوره ششم مدیریت شهری است و در این راستا به دنبال استفاده از ظرفیت‌های علمی و کارشناسی در همه سطوح هستیم.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ شهردار مشهد گفت: حمل ونقل، اساسی‌ترین اولویت دوره ششم مدیریت شهری است و در این راستا به دنبال استفاده از ظرفیت‌های علمی و کارشناسی در همه سطوح هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدا... ارجائی در نشست با استادان دانشگاه در حوزه حمل ونقل و ترافیک افزود: راه حل مشکلات حوزه حمل ونقل مشهد که موضوعی پیچیده، چندوجهی و گسترده است، باید علمی باشد.

وی با بیان اینکه راه‌های سلیقه ای، بخشی، نمایشی، تزیینی، تعطیل کردن یکی از مد‌های حمل ونقل شهر و درمجموع اقدامات هیجانی برای حل مشکلات حمل ونقل مشهد اثرگذار نیست، اظهار کرد: به نظر من این نوع اقدامات سیاسی است و مشکلی را از حمل ونقل حل نمی‌کند و حتی بر مشکلات می‌افزاید.

حمل ونقل؛ بدون برگشت به عقب

وی اضافه کرد: در فعالیت‌های حوزه حمل ونقل برگشت به عقب کار سختی است. به عنوان مثال خط یک قطارشهری مشهد با این شکل، با این تعداد واگن و تجهیزات ساخته شده است و اگر بخواهیم آن را تغییر دهیم، به چه هزینه‌ای نیاز داریم؟ آیا امکان پذیراست؟

شهردار مشهد ادامه داد: تقاطع غیرهم سطحی را بدون مطالعه شروع کردید، یک سطح آن را اجرا کرده اید و اکنون به سطح دوم رسیده ایم. چه تصمیمی درباره آن بگیریم؟ تعطیلش کنیم؟ نمی‌شود ادامه هم بدهیم! این هدردادن اعتبارات مردم است؛ بنابراین برگشت به عقب در موضوع‌های حمل ونقل بسیار سخت است.

اتوبوس و قطارشهری؛ اولویت مردم

ارجائی به فعالیت موازی خط ۲ مترو و بی آرتی اشاره و اظهار کرد: موازی با قطارشهری، بی آرتی را گذاشته اید؛ دو مد حمل ونقل روی هم که در این جلسه موافق و مخالف علمی داشت، اما اکنون که مردم از آن استفاده کرده اند، آیا حاضرند که فقط از یک مد استفاده کنند؟

وی ادامه داد: یکی از مأموریت‌های اصلی شهرداری را حمل ونقل می‌دانیم. زیرا اگر از مردم بپرسید شهرداری چه وظیفه‌ای دارد، از میان ۲۰۰ خدمتی که انجام می‌شود، مردم به اتوبوس و قطارشهری به عنوان اولویت و وظیفه اصلی شهرداری اشاره خواهند کرد.

ارجائی بیان کرد: در بودجه سال آینده دولت برای ساخت قطارشهری ۸۵ میلیارد تومان به مشهد اختصاص داده است که معلوم نیست هزینه اجرای چند سانتی متر می‌شود.

وی افزود: اگر بخواهیم به سه سال پیش از ساخت قطارشهری برگردیم، باید چندهزارمیلیارد تومان هزینه کنیم. حتی نمی‌توانیم دستگاه حفار را به خط ۳ برگردانیم. چون ۱۵۰ میلیارد تومان برای انتقال به خط ۴ ضرر کرده ایم. اگر هم برگردانیم، ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر نیز ضرر خواهیم کرد؛ به علت انجام یک کار بدون مطالعه و پشتوانه علمی برای انجام یک کلنگ زنی نمایشی با هزینه از جیب مردم!

شهردار مشهد اضافه کرد: درمجموع با برگزاری این نشست به دنبال ارسال دو پیام هستیم؛ اولین پیام برای بدنه شهرداری است که همکاران خوب دانشی در زمینه‌های مختلف به ویژه حمل ونقل در بدنه فعالیت دارند تا بدانند حرف غیرحساب و غیرعلمی را نمی‌پذیریم و حرکت نمایشی نمی‌کنیم و مبنایمان بر انجام کار کارشناسی است.
ارجائی ادامه داد: دومین پیام برای اصحاب علم و دانش است که در ساختن شهرشان مشارکت داشته باشند، وگرنه در آینده حسرت خواهند خورد.

نبود دسترسی علت عقب ماندگی حاشیه

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر نیز گفت: دلیل توسعه‌نیافتن حاشیه‌های شهر، نبود دسترسی مناسب به این مناطق است.

ایمان فرهمندی افزود: حمل‌ونقل با حوزه‌های فرهنگی، شهرسازی و اقتصاد ارتباط بسیاری دارد، به‌ویژه اقتصاد که با توجه به افزایش قیمت‌های افسارگسیخته در حوزه حمل‌ونقل، ما را با محدودیت‌های جدی روبه‌رو کرده است.

نیازمند راه حل علمی

نایب‌رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر نیز گفت: نیازمند ارائه راه‌حل‌های مناسب علمی در زمینه حمل‌ونقل هستیم.

سیدابراهیم علیزاده افزود: معتقدم این‌گونه جلسات باید نه به‌صورت تئوریک، بلکه با ارائه راه‌حل ادامه پیدا کند. در حوزه شهری کار‌های پژوهشی ضروری است، اما زمان بسیار کوتاه است و نیاز به راه‌حل برای حل مشکلات مردم داریم و از این‌گونه راه‌حل‌ها استقبال خواهیم کرد.

ضرورت هم فکری با کارشناسان

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این نشست گفت: نیازمند هم فکری با اساتید و کارشناسان درباره کاهش مشکلات حوزه حمل ونقل و ترافیک هستیم.

سیدخلیل منبتی به هزینه زیاد نوسازی تاکسی‌های فرسوده نیز اشاره و اظهار کرد: با این هزینه‌های زیاد، هر تاکسی داری از پس نوسازی تاکسی فرسوده برنمی آید. شهرداری تسهیلات بانکی با تقبل پرداخت ۱۴ درصد از کارمزد آن را در نظر گرفته است، اما با توجه به قیمت زیاد خودرو، باز هم بیشتر تاکسی داران عزیز توانایی این کار را ندارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->